Сайт МО працівників психологічної служби 

Понеділок, 23.12.2024, 15:06
Меню сайту

Категорії розділу

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Грудень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • ПСИХОЛОГ РАДИТЬ

    Як зберегти психологічне здоров’я дитини (Аколович Т.П.)

    Дошкільник і комп'ютер «Як провести вихідні дні з дитиною» (Пуць Л.П., практичний психолог ДНЗ №6 "Сонечко")

    Діти та сучасний інформаційний простір: орієнтири психологічної допомоги (Пустовіт Л.М., практичний психолог ДНЗ «Первоцвіт» Гадяцької міської ради)

     

    ЗНО: СЕКРЕТИ УСПІХУ (Бєдная А.В., практичний психолог Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 4)

    Прості способи навчити дитину говорити

    Як попередити насильство в сім'ї (Галась Н.Б., практичний психолог Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 3)

    Нетрадиційні техніки зображувальної діяльності – ефективні засоби для розвитку уяви і творчих здібностей дошкільників (Остапенко О.В., практичний психолог ДНЗ № 2 "Берізка")

    Вплив сім'ї на розвиток дитини (Мостова Р.В., соціальний педагог Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 3)

    Кібербулінг у підлітковому середовищі (Литвиненко О.С., практичний психолог Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки)

    Попередження домашнього насильства (Жезіцька О.А., соціальний педагог Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 3 )

    Крокуємо з малечею дорогою адаптації

           Майже кожна дитина мусить пережити етап адаптації до умов дошкільного закладу. Досить часто цей етап виявляється складним і драматичним для малюка. Незвичність, регламентований режим, низка несподіваних вражень призводять до напруження, стресового стану. Уперше дитина надовго залишається без близьких у колі  зовсім незнайомих людей. Малюк ще не вміє мислити у часовій перспективі, а тому вважає, що мама йде назавжди. Це породжує тривогу, невпевненість, почуття незахищеності. Деяким дітям, що перебувають на етапі адаптації, притаманні підвищена збудливість, дратівливість, нестриманість, вередливість. Малюк намагається вплинути на становище, що його не влаштовує. Інші, навпаки, виявляють депресивні реакції: загальмованість, відчуженість.

          Тому, саме від нас, дорослих, батьків і працівників дошкільних навчальних закладів, залежить,  як буде проходити процес призвичаєння малюка до умов ДНЗ, і саме дорослим під силу зробити цей процес безболісним.

    Насамперед потрібно підготуватися батькам та позитивно налаштувати і інформувати дитину. Про вступ у дитячий садок  треба говорити як про подію радісну, очікувану. Батькам варто розповідати дитині, наприклад, як вони самі ходили до дитячого садочка, що було там цікавого. Варто подбати про те, щоб дитина оволоділа елементарними навичками самообслуговування. Упевненість у своїх можливостях відіграє важливу роль,  щоб маленька особистість була не просто спостерігачем, а вчилася взаємодіяти з оточуючими. Не менш важливим є відповідність між двома режимами: домашнім та дитячого садка. Батькам варто ознайомитися з режимом, за яким живе відповідна вікова група і усунути розбіжність.

    Як допомогти дитині у період адаптації

    1. В перші дні перебування в дитячому садку залишайте дитину на 2-3 години, поступово збільшуючи час знаходження в дитсадку. Не запізнюйтесь, хоча б у перші дні забирайте дитину вчасно.

    2. Не поспішайте відразу забрати дитину додому. Побудьте з дитиною на ігровому майданчику, разом подивіться, як гуляють діти, чим займаються, як спілкуються один з одним та вихователем.

    3. Відводячи малюка до дитячого садка, дайте йому улюблену іграшку, сказавши при цьому: «Якщо ти захочеш, щоб я про тебе подумала, візьми і притисни її до себе. І я відразу про тебе подумаю». Ілюзія керування батьками дуже важлива для малюка. Вона знижує реакцію стресу на нову ситуацію. Нехай іграшка ходить із дитиною кожен день і знайомиться з іншими, розпитуйте, що з іграшкою сталося в дитячому садку. Хто з нею дружить, хто ображав, чи не було їй сумно. Таким чином ви багато дізнаєтеся про те, як ваша дитина звикає до садочка.

    4. Пограйтесь з дитиною домашніми іграшками в дитячий садок, де якась з них буде самою дитиною. Поспостерігайте, що робить ця іграшка, що говорить, допоможіть разом з дитиною знайти їй друзів і вирішіть проблеми дитини через неї, орієнтуючи гру на позитивні результати.

    5. Не хвилюйтесь і не показуйте своє хвилювання дитині. Не обговорюйте при малюкові проблеми, які пов’язані з дитячим садочком. І головне, не лякайте дитину дитячим садком (не будеш слухатися – відведу сьогодні в дитячий садок, чи не заберу тебе сьогодні).

    6. Утримуйтесь від шумних масових вистав, походів до цирку, в кіно, в гості, скоротіть перегляд телепередач для дитини аби зменшити емоційне навантаження.

    7. Дізнайтеся всі нові моменти режиму дня в дитячому садку і введіть їх в режим дня дитини вдома.

    8. Завжди знаходьте час вислухати, що непокоїть вашу дитину, які у неї труднощі, чого вона досягла.

    9. Створіть спокійний, безконфліктний клімат для дитини в сім'ї. Оберігайте нервову систему дитини!

    10. Повідомте вихователів про особливі звички дитини, що вона любить, що ні, які має захоплення.

    11. Дитина має відчувати повне розуміння між батьками та вихователями, тоді вона швидше звикає.

    12.  Відвідувати дитячий садок дитині треба лише здоровою.

    13. Найголовніше — почувайтеся компетентними батьками, тобто вірте, що з будь-якою складною ситуацією можна справитись, якщо її вирішувати, а не відкладати!

           Отже, питання входження дитини в нові умови життєдіяльності  є гострим завжди. Щоб зробити його безболісним, ми, дорослі, повинні створити навколо дитини стабільну, сповнену тепла й любові атмосферу, забезпечити дитині належну увагу та захищеність. Так дитина якнайшвидше призвичаїться до нових умов, почуватиме себе спокійно та впевнено.    

    Практичний психолог ДНЗ «Первоцвіт» Гадяцької міської ради

    Пустовіт Л.М.

    ЯК ЗАПОБІГТИ ДИТЯЧИМ СУЇЦИДАМ: ПОРАДИ БАТЬКАМ ВІД ОПЕРАТИВНИКІВ ДЕПАРТАМЕНТУ КІБЕРПОЛІЦІЇ
     

    Алгоритм дій зловмисників, які доводять дитину до самогубства, ознаки участі дитини у подібних групах у соціальних мережах, список облікових записів, які реєструвалися з території України, а також контакти підрозділів кіберполіції, куди слід звертатися у разі виявлення небезпеки – що необхідно знати батькам, аби вберегти дитину від суїциду.

    Департамент кіберполіції Національної поліції України повідомляє про виявлення у соціальних мережах небезпечних груп, в яких дітей доводять до самогубства.

    Фанати таких спільнот називають себе «китами», тому що ці тварини асоціюються у них зі свободою. Використання поняття «кити» («летючі кити»), можливо, пояснюється тим, що цей вид ссавців – один з небагатьох, представники якого добровільно можуть звести рахунки з життям.

    Подібні суїцидальні спільноти називаються «Море китів» і «Тихий дім». Відтак у всіх прихильників «моря китів» і «тихих будинків» на особистих сторінках зображені відео або малюнки з літаючими китами.

    Нелюди, що організували цю систему, працюють наступним чином.

    Для того, аби вступити в такі групи, потрібно подати заявку для вступу до неї та написати певний текст у себе на сторінці.

    Якщо адміністрація групи затвердить кандидатуру, то буде проведено невеличке психологічне вивчення особи та її готовності до самогубства через спілкування в приватному чаті.

    Наступне повідомлення буде із завданням (опис завдання, та час який надається на його виконання). Виконання кожного завдання, потрібно фіксувати на фото або відео. На кожне завдання надається обмежений час. Якщо учасник не встигає його виконати, то його виключають з групи.

    Всього дається 50 завдань («квестів») (у фейкових спільнотах – від 13 до 50 «квестів», це залежить від адміністратора).

    Адміністратор групи схиляє дитину до виконання завдань (квестів), причому практично всі завдання передбачають нанесення дитині власноруч каліцтв або заподіяння болю. Всі ці «квести» в обов’язковому порядку знімаються на відео.

    Коли адміністратор групи впевнений в тому, що дитина готова до самогубства, створюється аудіо з музикою, в якому дитина виступає в головній ролі. У ролику оговорюються усі її проблеми, які вона озвучила «провіднику». Єдиний вихід із усіх проблем, який озвучується в цьому «творі», – вчинити самогубство. Перед цим дитина слухає аудіозапис і робить останній крок.

    Фінальне завдання – покінчити життя самогубством та зафіксувати момент смерті на камеру в режимі online. Відеозаписи в подальшому продаються в мережі Інтернет або в Darknet.

    У зв’язку з цим батькам, щоб не допустити потрапляння дітей у такі групи, рекомендується:

    – приділяти більшу увагу психологічному стану дитини;

    – перевіряти шкіряні покриви дитини на наявність пошкоджень. У разі їх виявлення – з’ясовувати обставини, за яких вони з’явилися. Особливу увагу звертати на пошкодження різного роду у формі кита;

    – перевіряти облікові записи (акаунти) дитини в соціальних мережах та групи, до яких входить акаунт. Перевіряти вміст спілкування у приватних чатах;

    – звертати увагу на коло спілкування дитини;

    – намагатися зайняти вільний час дитини спортивними або культурними секціями;

    – обов’язково контролювати те, які фото- та відеофайли знаходяться в гаджетах дитини;

    – встановлювати функцію «батьківський контроль» на всіх гаджетах дитини.

     

    Департаментом кіберполіції була виявлена одна з таких груп https://vk.com/blueskitea. До неї входили 209 користувачів з України. При цьому слід наголосити, що такі групи щодня блокуються адміністрацією соціальних мереж за зверненнями правоохоронних органів або їх користувачів.

    Тому, при виявленні таких груп самостійно, просимо негайно повідомляти до кіберполіції (https://www.cybercrime.gov.ua – цілодобово), телефон гарячої лінії (044) 374-37-21 (з 8:45 до 19:30 в робочі дні) або звертатися до адміністрації соцмережі, у якій було виявлено групу.

    Департамент кіберполіції

    Національної поліції України